Philippe Jaroussky

L'alte dia ampliant la BSO de les Quatre gotes, vaig pensar que volia fer una entrada per parlar-vos d'aquesta veu que he descobert recentment, tot i que no el conec en profunditat ni tinc el nivell musical suficient com per analitzar-lo, us faré una petita introducció perquè no perdeu l'ocasió de gaudir-ne.

Philippe Jaroussky. Foto: Google
Philippe Jaroussky és un contratenor francès sopranista a qui vaig descobrir gràcies a la recomanació del meu professor de música. El primer que vaig sentir va ser el disc Los pájaros perdidos, una treball ben especial que va donar peu al joc de "Què et sembla la veu de la dona?" i quedar-me amb la boca oberta en revelar-me que es tractava d'un home.

La curiositat que em va causar es va anar convertint en gran admiració mentre saltava de perla en perla pel Youtube. Molt poc després m'assabento via twitter que vindrà a l'auditori de Girona amb Marie-Nicole Lemieux i l'Ensemble Artaserse a obrir les Nits de clàssica, i dit i fet, cap al concert. En surto bocabadada i amb ganes de comprar-ne tota la discografia, tot i que de moment m'hauré de conformar amb un disc... ai, l'economia! Aquest concert va ser enregistrat per l'equip de Catalunya Música, però encara no sé quan l'emetran; ja us ho posaré per aquí.


Us deixo aquí alguns enllaços relcionats per si teniu ganes de saber-ne alguna cosa més: